לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

התמודדות עם כאבי ברכיים בשיטת פלדנקריז

התמודדות עם כאבי ברכיים בשיטת פלדנקריז מאת מיכל ריטר - מיכל ריטר האקדמיה לתנועה אורגנית - דרך גוף
התמודדות עם כאבי ברכיים בשיטת פלדנקריז מאת מיכל ריטר - מיכל ריטר האקדמיה לתנועה אורגנית - דרך גוף


הלימוד בשיטת פלדנקרייז נעשה באמצעות מודעות. כאשר התלמיד מודע להרגליו, מתאפשרת למידה דרך הקורטקס ונרכשת שליטה במערכת העצבים, המובילה לתפקוד יעיל יותר .

התמודדות עם כאבי ברכיים באמצעות שיטת פלדנקרייז. (תקציר סדנא שהעברתי בכנס הבינלאומי לרפואה משלימה ? מאי 2010)

אנשים רבים, בכל הגילאים, סובלים מכאבים בברכיים מסיבות שונות.
בשיטת פלדנקרייז ניתנת ההזדמנות ללמוד לנוע בצורה יעילה יותר.

תנועה יעילה מתבצעת כאשר משתמשים בתנועה המתאימה למבנה של כל מפרק ומפרק בגוף. שליטה זו נתנת ללמידה אם לומדים להשתמש בשאר אברי הגוף כשרות.

צעירים, עלולים לסבול מפציעות בברכיים בעקבות חבלות הנגרמות מעיסוק בספורט כגון רכיבה ממושכת על אופניים, ריקוד מאומץ, משחק כדור-רגל או כדור-סל, ריצה או הליכה ממושכת. חבלות אלו מתבטאות בעיקר בשחיקה, קרע במיניסקוסים או ברצועות שבמפרק הברך.

מבוגרים יותר סובלים משחיקה או דלקת במפרק הברך ושינויים ניווניים גרמיים.

פגיעות אלו ואחרות גורמות לכאבים בברכיים וכך נוצרת הגבלת תנועה המפריעה לתפקוד היומיומי.

בשיטת פלדנקרייז ניתנת ההזדמנות ללמוד לנוע בצורה יעילה יותר. תנועה יעילה מתבצעת כאשר משתמשים בתנועה המתאימה למבנה של כל מפרק ומפרק בגוף. חלוקת עבודה זו מתאפשרת כשיש שליטה גבוהה יותר במערכת העצבים. השליטה מאפשרת להפעיל את השרירים האמורים להתכווץ לשם ביצוע התנועה ולהרפות את שאר השרירים. אם השרירים היריבים (האנטגוניסטים) אינם מרפים, התנועה לא יכולה להתבצע בצורה יעילה. שליטה זו ניתנת ללמידה.

עקב המיבנה המיוחד של מפרק הברך, התנועה בו יכולה להתבצע במישור החיצי בלבד. לעומת זאת, במפרק הירך יש אפשרות לבצע תנועות בשלושת מישורי התנועה. בשימוש היומיומי, אנו משתמשים במפרק הירך בעיקר במישור החיצי (בהליכה, בישיבה), וכמעט לא משתמשים בתנועות במישורי התנועה האחרים. אם אנו נדרשים להשתמש בירך בתנועה סיבובית, לא תמיד היא נענית לנו. לדוגמא: שחקן כדורגל שבועט בעיטה צידית בכדור, צריך לבצע תנועה סיבובית שיכולה להתבצע במפרק הירך ואינה יכולה להתבצע בברך. אם השחקן אינו שולט בשרירים האמורים להשתתף בתנועה זו, התנועה הסיבובית מתבצעת בברך, אשר המבנה שלה אינו מתאים לתנועה זו. כך נוצרת חבלה בברך.

אם נלמד להשתמש בכל תנועה במירב המפרקים האמורים להשתתף בה, נוכל להוריד את העומס על כל אחד מהמפרקים.

אם נדע להשתמש במפרק הירך, בקרסול, במפרקים שבין חוליות עמוד השדרה ובעוד מפרקים נוספים, נאפשר לברך הפגועה לנוח. כך יופחת הכאב והיא תוכל להבריא.

הלימוד בשיטת פלדנקרייז נעשה באמצעות מודעות. אנו פונים למערכת העצבים של התלמיד, מאפשרים לו להכיר את ההרגלים התנועתיים שרכש במשך החיים. כאשר התלמיד מודע להרגליו, מתאפשרת למידה דרך הקורטקס ונרכשת שליטה במערכת העצבים, המובילה לתפקוד יעיל יותר .

אם נלמד כיצד להתנועע מבלי כמעט להפעיל את מפרק הברך. נתנסה בהליכה המתבצעת מתנועת מפרקים אחרים בגוף, כך יפחת העומס על מפרק הברך.

מיכל ריטר מיכל ריטר Ma.Med.Sc מורה וותיקה בשיטת פלדנקרייז, אסיסטנט טריינרית , מנחה ומלווה מורים בשיטה, מרצה לאנטומיה יישומית,חוקרת דרכים שונות של למידה באמצעות תנועה והשפעתה על גמשות המוח.

כל המאמרים של מיכל ריטר האקדמיה לתנועה אורגנית:

לחזור ולהתקרב לעצמך לאחר לידה

לחזור ולהתקרב לעצמך לאחר

נשים רבות, שעברו את חווית הלידה, סובלות מתשישות ומכאבים באזורים שונים בגוף. מיכל ריטר, מורה בשיטת פלדנקרייז ואם לארבעה ילדים מביאה דוגמא לשיעור שנתנה לאישה אחרי לידה:» מאת מיכל ריטר

מה היא למידה אורגאנית

מה היא למידה אורגאנית

למידה אורגאנית היא למידה חוויתית בה עוסקים בניסוי טעייה ותהייה.למידה זו יכולה להתקיים רק בתנאים נוחים ללא איום של הצלחה או כישלון תוך סקרנות חיפוש ושמחת הגלוי.למידה באמצעות תנועה נגישה לכך» מאת מיכל ריטר

מה היא למידה אורגאנית

מה היא למידה אורגאנית

» מאת מיכל ריטר

יציבה

יציבה

יציבה נכונה - היא מוכנות לפעולה. אפשר לזהות אותה בתחושה פנימית של קלילות ונינוחות המתבטאת ביופי ואסטטיקה» מאת מיכל ריטר

יציבה

יציבה

» מאת מיכל ריטר

שיתוף חברים
עם : מיכל ריטר